INSPIRATIONSDAG PÅ FONDEN SPARTA
​
16. Jun 2016
Inspirationsdag på Fonden Sparta Juni 2016
Torsdag den 15. september afholder Fonden Sparta en inspirationsdag for vores samarbejdspartnere. Dagen tager afsæt i to utrolig spændende og relevante oplæg, som helt sikkert tilbyder inspiration til morgendagen med bl.a. opdateret viden om innovation og ledelse.
Vi starter dagen starter kl. 9.30 og slutter kl. 15.00. Der bliver serveret kaffe, når I ankommer og lidt middagsmad omkring kl. 12.00.
Tilmelding sendes til: pe@fondensparta.dk eller til mp@fondensparta.dk
Dagen afholdes på følgende adresse: Haderup Hallen, Nygade 9,7540 Haderup.
Compassionfokuseret Ledelse....
..et underholdende og inspirerende indlæg af Michael Andersen, erhvervs-psykologisk rådgiver, ekstern lektor og forfatter til ”Compassionfokuseret Ledelse”. Uddannet ved både HARVARD og INSEAD og udviklede og implementerede igennem 8 år compassionfokuseret ledelse i en verdensomspændende virksomhed.
De sidste mange år har Michael Andersen arbejdet på at flytte det ledelsesmæssige fokus. Med en påstand om, at al ledelse starter med selvledelse, trækker Michael Andersen på humoristisk vis påstanden igennem alt fra det forretningsstrategiske perspektiv over daglig konflikthåndtering i teamet til beslutningen om, hvem der skal lave aftenkaffen i hjemmet. http://andersenmichael.com
Innovation.....
Kjeld Fredens adj. professor ved reCreate, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet. Han er læge, har været hjerneforsker ved Århus Universitet, seminarierektor ved Skive Seminarium, udviklings- og forskningschef ved Vejlefjord Neurocenter og vismand i Kompetencerådet.
Kjeld Fredens fortæller med en fantastisk blanding af
indsigt, passion og humor om, at innovation ligger hos de folk, der har fingrene i det, der skal forandres, og om hvorledes innovation og pædagogiske strategier kan befordre hinanden, når man anvender en aktiv tilgang til kognition. Det kræver alt sammen en anden måde at tænke på, en måde, som samtidig vil kunne fremme organisationens pædagogiske arbejde.